søndag 24. april 2011

Endelig er våren kommet på både godt og vondt.

Når våren endelig kommer igang for fult er det klart for stam i Glomma. For min del begynte jeg å fiske stam i fjor og syntes dette er et av høydepunktene for sesongen, og noe jeg har gledet med veldig til. Jeg hadde den første turen fredagen den 15.04 og blanket totalt. Det var mye vann og en del is som kom nedover elva.
Jeg og Sondre tok turen ned til funnefoss på skjærtorsdagen den 21.04 og når vi kom ned til der vi skulle fiske så var det enda mere vann og trua sank veldig. Men vi fikk ihvertfall satt oss ned ett sted og fikk mikset sammen litt for og rigget opp utsyret.

Vi var på plass 1630 og etter ca 20 minutter med fiske rykket det til i stanga mi. Årets første tilslag satt og opp kom det en nydelig stam på 1720 gram og 50cm. Dette var ny pers for meg og jeg var allerede strålende glad!


Men det sluttet ikke der! ca en halvtime etter dette rykket det skikkelig til og etter en god og deilig fight kom det opp en stam som var over et av mine fiskemål som jeg har satt med denne sesongen. Nydeligheten veide 2440 gram og den var hele 55 cm lang! Det er vel ikke noen vits å skrive noe mere, men heller la bildene få lov til å prate for seg.


Ny Klubbrekord i SFK Eidsvollingen




Håper vi ses snart igjen!

Jeg fikk 4 stam på denne turen og Sondre fikk 3 med en topp på ca 1600gram

Med våren kommer også den obligatoriske turen til det lokale karpevannet og da fant jeg og Sondre ei karpe på ca 4.5 kg som fløyt med buken opp. Vanskelig å si hva som har skjedd, men vi får håpe at det ikke er flere som har gått med under årets harde vinter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar