onsdag 30. juni 2010

Første bra mort fra grommelva

Var en tur etter den sky stormorten i dag. Med match stanga noen waglere og sticks, akkompagnert med mark, mais og mashed bread, som valgte arsenal. Igjen var det meget tregt de første timene som endte med en slunken abbor og ei lita gjedde som hadde funnet marken fristende, om ikke annet så var kilosgjedda en litt frisk fight. Ikke føre mørket hadde senket seg og jeg hadde latt swimmen hvile ble det litt action på morten. Fikk 4 fisk på 45 min, hvorav de 3 minste var rundt 3-4hg, mens den største var 720g. 4 fisk på 45 min høres kanskje litt pussig ut, men på denne plassen må man la swimmen "hvile" i en 5-10 min etter hver fisk, eller så forsvinner stimen som dugg for sola.

Her er ihvertfall bildet av årets så langt største fisk på 720g og 36cm. Uten tvil den minst strøkne fisken jeg har fått her, en del skjell som mangler og noe har drevet og gnaget på halefinnen. Men fisken hadde veldig flott kondisjon og var brei over ryggen. Med komplett halefinne hadde fisken fort vert 1 cm lengre.
Er ganske sikker på at jeg ikke har fått denne fisken her før, med mindre skadene har kommet nå det siste året.

2 kommentarer:

  1. Fisker med mark?
    Har hørt at folk har fått gjedde på 10-15kg på juveren. Også hørt at noen polaker tok en på nærmere 20! Tror de fiska med mort.. Skal nokk teste det ut en dag

    SvarSlett
  2. Hei.
    Bekalager men så ikke kommentaren din føre nå. Skal egentlig få e-mail hver gang det skrives kommnetarer, men det svikter litt. Når det kommmer til fisken, så fisket jeg med mark ja. Men vanligvis så går det i maggots. Dvs ca 500ml med maggots som skytes ut litt etter litt, for så å fiske over plassen med wagler og ett par maggots på en 18krok.
    Har hørt at det går schvær gjedde i Juveren ja, men når jeg først tar turen dit så er det suter det går i. De store gjeddene som tas der tror jeg blir fanget sent på våren, når de store mengdene med brasmer går inn for å gyte. Om det er best med agnfisk eller jerkbait vet jeg ikke, men tenker de kan være vriene, hvertfall på standard agnfisk der de går å gasser i seg store brasmer.

    SvarSlett