torsdag 17. juni 2010

Suterfiske i Juveren

Jeg og Sondre tok en todagers med suterfiske i Juveren. Siden det var første turen vår til dette vannet så brukte vi litt tid på å finne ut hvor vi skulle fiske hen i vannet. Etter litt fram og tilbake så fant vi en plass som så spennende ut. Vi satt opp leir og begynte å fore opp noen svimmer. Første natta var det mye overflate aktivitet, men i de områdene vi hadde foret opp var det helt stille. Dagen etter fant Sondre ut at han skulle prøve ett nytt området,noen hunde meter lengre bort. Mens jeg skulle fotsatte å true i det området jeg var. Litt utpå kvelden kom det ett heftig run på den ene stanga. Etter en nydelig fight lå det en suter på 1760 gram og 48 cm. Dette var min første suter noensinne, og nå skjønner jeg hvorfor meitere elsker å fiske etter denne fisken!





For min del var dette det eneste runnet jeg hadde, selv om det var mye mer aktivitet i svimmen denne natta.
Sondre fikk også to sutere på litt over 1000 gram, pluss noen små brasmer. Men han mistet en 2kg+ den siste natten!!



Juveren var ett spennende vann, som garantert kommer til å få flere besøk av oss seinere. Vi får håpe på bedre fiske da.

Nå begynner jakten på suter over 2kg+, Og jeg gleder meg til det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar