lørdag 31. juli 2010

Blir dette min andre eller er det fortsatt min første Bergstjernkaruss.??

En litt forsinket rapport fra turen jeg og Kjell hadde Mandag til Tirsdag. Hadde vert en tur natt til mandag også, som ble avsluttet føre natta i det hele tatt kom grunnet at det høljregna. Men til tross for regn, vind og lave temperaturer var det en del overflate aktivitet i form av rulling, så når været for neste dag så vesentlig bedre ut bestemte vi oss for å ta en tur til. Været var som varslet hadde spådd ganske perfekte, med vindstille forhold, lune temperaturer og lite regn men overskyet. Til tross for dette virket vannet nesten helt dødt ut, sett bort ifra noen bevegelser i sivet. På hele turen så spottet jeg kun en rulling, og noe som kanskje var ett vak fra en grei karuss eller en mega-mort. Til tross for alt virket tregt så løftet plutselig duppet seg en kvart cm midt på natta. Jeg smalt til og der satt det jaggu en fin karuss. Når fisken lå på matta så jeg fort at denne lignet ganske mye på den forrige jeg tok her. Vekta var 1500g og lengden 40cm, og duppen lå på akkurat samme plass som sist. Når jeg fikk bildene av Kjell i dag, så jeg at det handlet om samme fisk bare 30g lettere. Ergo er altså min andre fisk i Bergstjern noen sinne også på en måte min første. ;)
Forige tur vi hadde som leverte fisk var det betraktelig mer aktivitet, så det er ålreit å se at det finnes hvertfall en fisk man kan lure når det er tregt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar