onsdag 14. juli 2010

Brasmefiske

Nå kom endelig godværet og brasmene har begynt å bevege på seg. Fisket nå om sommeren er som mange vet om natta/tidlig morgen, noe som fort kan ta på kreftene. Men når man drar 20-35 fisk pr tur, som ligger mellom 2,5-4 kg så tåler man de sene nattetimer og mangel på søvn. De to første turene på henholdsvis Søndag og Mandag var jeg ute alene og fikk ett 20-talls fisk pr tur i meget javn størrelse. Den største under de to dagenes fiske var på 3220g og 63cm.

På Tirsdag var både jeg og Kjell på plass. Tidligere turer har jeg vanligvis latt swimmen stå og godgjøre seg frem til kl 02.00, men i dag valgte vi å fiske fra 23.00 tida frem til 07.00. Vi fikk tilsammen 37 fisk hvorav "bare" 3 stk var over 3kg, mens resten hadde vekt ned mot 2,5 kg. All fisk ble tatt med quivertip og method, med mark/mais som agn. Kjell sin største for dagen var på 3170g, noe som var ny pers. Han fikk også en på 3150g, som ble turens tredje største fisk.

3170g, 63cm.

Min største fisk ble turens største. En flott fisk med grom pukkel på hele 3880g fordelt på 64cm, noe som er min nest største brasme noen sinne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar