mandag 14. mai 2012

Ett stk førleiksborre

Etter fadesen i fjor hvor jeg missa hele abborgytinga i elva, klarte jeg endelig å lande en av de få borrene som svømmer rundt oppi elva her. Grunnet det fortsatt kalde vannet var det ikke mye fart i frøkna, men fikk da i gang pumpa når jeg så at det for en gang skyld ikke var ei gjedde som hadde glefsa i seg jiggen. Og for en rå fasong det var på fisken. Skikkelig pukkel og rogntung i buken, ekte vår abbor. Og med ei vekt på 1540g og 44cm, så er det ikke noe å si på kondisjonen. Ikke mange cm lenger som trengs før 2-kilos merket nærmer seg  ved slik kroppsform. Dog ble det ikke stort mer etter denne, trolig grunnet meeeget ustabile værforhold.

Mattebilde

Trynebilde (domme abborn ville ikke slå opp ryggfinna)

På gjensyn


4 kommentarer:

  1. Grattis med "domme abborn" :D

    SvarSlett
  2. Takker gratulantene. Ja det var digg Jørgen, om jeg ikke har skjønt det før så skjønner jeg ihvertfall nå hvorfor du bruker xxx antall timer etter dessa skapninga.

    SvarSlett