mandag 28. juni 2010

Ny tur til Juveren

Suter på over 2kg hadde brent seg fast i hodet til meg og Sondre. Vi hadde begge lyst til å prøve Juveren noen netter til, så da blei det til at vi pakket utsyret og satte farten mot Ringerike onsdagen den 23.juni.

Ved ankomst la Sondre merke til at vannstanden hadde gått ned ca 10-15cm, så vi håpet at dette ikke skulle innvirke alt for mye på vårt fiske. Etter ett par timer med foring og rigging av utstyr så fikk vi kastet ut stengene. Siden det er en del dødtid ved dette fisket, så hadde vi med match-stenger for å duppmeite litt etter karuss/suter. Sondre hadde ryddet og raket en swim tidligere på kvelden så han tuslet bort for å se om det var noen aktivtet. Det første han ser er noen bobler, så match-stanga blir fort rigget opp. Etter 2-3 min hadde han fast fisk. Opp kom den en nydelig suter på 1860gram og 50 cm

Ca en time seinere runner det på bolt-rig stanga min. Etter en god fight satt det en suter på 2100gram og 48.5 cm! Endelig etter ett par timer fiske, så hadde jeg nådd mitt mål ved denne turen.

Det blei noen timer med duppen den første kvelden/natta og Sondre fikk ny pers på Karuss. Den veide 880 gram

Torsdagen blei brukt til å rake opp noen nye swimmer,slappe av, og spise god mat. Det var lite aktivitet denne kvelden og trua begynte dabbe av utover natten. Ved halv 2 tiden begynte det også å regne, så da blei vi enige om å sove til det blei lyst.
Jeg blei vekt litt over 4 av en ropende Sondre. Det var fisk på den ene stanga mi. Reciveren min hadde jeg greid å skrudd av på en eller annen måte. Men jeg kom meg opp å fikk løpt ned til stanga. Siden fisken hadde fått litt tid før tilslaget hadde den kjørt seg fast i vannpesten. Jeg kjente fisken og prøvde det meste på å få den løs. Til slutt måtte bare Sondre ut for å håve fisken.
Da fisken lå trygt i håven, skrek sondre tilbake at den virket stor, men var usikker på vekta. Fisken veide 2590 gram og var 52cm lang!! Nydelig suter med andre ord!


Utover morgenen satt vi for det meste å stirret på duppene. Vi fikk vel en del suter i mellom 300-1000 gram på dupp, pluss jeg fikk ny pers på karuss!

Dermed var turen min mer enn velykket. Det var verre med Sondre som ikke fikk bikket 2kilos grensa! Tipper det er han sin tur neste gang :)
Legger ved noen stemningsbilder til slutt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar