søndag 25. juli 2010

Karuss

Siden både jeg og Sondre hadde blitt litt mett på brasme fiske så vurderte vi å ta noen pass etter karuss. Målet for oss begge var å få karuss på over 1500gram. Den første turen gikk til ett velkjent vann, og her skulle ihvertfall en av oss lykkes.
Siden dette var våres første tur ved det vannet, så dro vi litt tidlig for å titte litt rundt. Etter en times tid møtte vi Ole Håkon som vi hadde en liten prat med. Han ga oss noen tips og ideer av det han hadde opplevd de gangene han hadde vært der. (takker)
Vi begynte å fiske ved åtte tiden på kvelden og skulle fiske fram til 7-8 tiden. Vi hadde en del aktivitet til å begynnne med, men når det blei helt mørkt så var det stille som i grava. Etter en liten matbit og en halvliter cola så begynte vi fisket igjen ved klokken 03.00. Aktiviteten økte etterhvert som det blei lysere og ved 04.45 tuslet jeg bort til Sondre for å høre om han hadde sett noe rundt der han satt. Akkurat i det jeg kom fram var det bobler, duppen beveget på seg og vips sto jeg der med håven i hendene og en pen karuss i nettet!

Etter en liten løpetur etter vekt og kamera så målte vi fisken til 40cm og 1530gram

Dermed hadde Sondre nådd sitt mål, og jeg har troa på at den sitter for meg neste gang :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar