tirsdag 11. februar 2014

Gjenfangst x 3

Eksamens-stria var over og jeg måtte finne noe helt annet enn studie arbeid å utføre. Valget sto derfor mellom å drive dank eller å ha seg utpå isen i is-regnet etter glomma-lakan, hvorav valget selvfølgelig falt på det sistnevnte.

Var ute i god tid og måtte derfor belage meg på ett par timer uten noe action, men når det først startet gikk det slag i slag i ca 90 min. Mye smålaker, og jeg bemerket meg at hulakene enten var klin stinne eller så var det hengeskinn. Gytinga var altså inne i sin avsluttende fase.

på tampen av huggperioden kom det ett bedre drag på ismeite-stanga. Kjente at det var fin fisk, men oppe på matta var det tydelig at gytinga var ferdig for denne fiskens skyld, men hu var dog i fin kondisjon til å være rett etter leik. Dro også fort kjensel på fisken grunnet arrene på dens venstre side, en fisk jeg har fanget to ganger tidligere. Hun hadde blitt litt større (ca +2cm) men ettersom hu var utgytt var vekta den samme som den hadde på høsten 2012, nemlig 3170g på 73cm.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar