torsdag 15. september 2011

Harrfiske i Lågen.

De tre siste dagene har jeg prøvd meg litt på målrettet meite etter harr i Lågen.

Tirsdag 13.09.11
Jeg dro en tur til fåberg for å titte etter steder å fiske, fant noen plasser som jeg prøvde uten å få fisk i det hele tatt. Hadde noe smålugging i marken men ellers var det helt stille.

Onsdag 14.09.11
Denne dagen skulle jeg og Håvard(lettere kjent nanablogg) prøve et tips jeg hadde fått av en lokalfyr nede på intersporten. Jeg møtte Håvard på essoen ved 1500 tiden også dro vi mot plassen jeg hadde hørt om. Det skulle vist ha blitt tatt harr over 2kg på plassen så trua var ganske høy, selv om jeg viste at vannføringen var ganske høy. Det var gangske idyllisk plass vi fisket på men det var ikke så veldig trøkk i fisken. Både jeg og Håvard fikk en harr hver som veide 570 gram.


Når det begynte å mørkne fant vi ut at vi skulle komme oss hjemover igjen.

Torsdag 15.09.11
Jeg kjedet meg alt for mye hjemme på hybelen så jeg fant ut at jeg skulle stikke ut å fiske. Jeg hadde tenkt til å fiske ved Jørstadmoen, men fant ikke noen plasser som jeg likte, så jeg dro til utløpet ved Gausa. Jeg tuslet et godt stykke nedover mot lillehammer og prøvde noen kast og jeg fant fort ut at her var det for grunt og for mye strøm. Så jeg pakket sammen og stakk til Fåberg.
Jeg fikk fort en liten harr på 200-300gram, men etter dette var det stille over en time, men plutselig rykket det til i stanga og jeg kjente at dette var en fin harr (tipper rundt kiloen) men denne datt av ca 5 meter fra land. En time seinere smalt det til en gang til og jeg fant fort ut at dette ikke var en harr, siden den greide å dra ut meter fra snelle selv om bremsen var stilt relativt sterkt. Etter en liten fight på ca 2-3 minutter så jeg en pen ørret gli fint inn i fiskehåven. Den var fint kroket i munnviken så avkrokning gikk greit, så jeg bare veide den kjapt og tok 2 bilder av den før den fikk friheten sin tilbake. Ørreten veide 1.8 kg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar