fredag 23. desember 2011

Jul og gjedde (forhåpentligvis)

Snikstarter på nyttårsforsettet om å få klemt inn flere oppdateringer. Både blanketurer som knallturer vil bli lagt inn i fiskedagboka. Starter med bittelille julaften hvor jeg og Kjell tok turen til jaren for å blanke etter storgjedde og kikkfiske etter sik i håp om å få se en stor sik som svømmer totalt uinteressert forbi myska`n. Endte opp med 2 av 3 ettersom vi ikke så noen stor sik :(

Ellers var det grei fart i siken og vi endte opp med tot 30 agnsik. 2 stk sniper klarte også trøkke trynet over agnfisken så vi fikk i hvertfall igang hjertepumpa ett par ganger føre skuffelsen kom i det tilslaget var satt. Rett nedenfor oss satt Audun og det hadde ikke gått så mye bedre på gjeddefronten hos han heller. Så det var nok ikke dagen for å prøve gjedda på jaren denne dagen heller.

Kjell ligger med aua på stilker. Jeg vedlikeholder tradisjonen med å glemme liggeunderlag på sesongens første kikkfisketur (stangbaggen hjalp ihvertfall litt).

Ellers har jeg og Kjell planer om å gjøre en ekstra innsats på ett mindre skogsvann i jula. Har trua på at forholdene skal ligge til rette for noen digre kannibaler i dette tjennet. Jeg tok en solotur dit i dag, men det gikk rett og slett røv. Ikke så mye som tegn til liv ved gjeddestenga og tidsfordrivsfisket etter agnfisk var uten sidestykke dårlig. Akkompagnert med sur luft og isregn var ikke dette en av mine bedre turer. Eneste positive fra dagen er at nysnøen som gjør det mørkt og trist for gjedda ser ut til å forsvinne fra tjennet. Så nå som godværet ser ut til å komme utover i romjula (YR detta bør stemme) så får man tråkke på med nytt mot og ny tru..

2 kommentarer:

  1. Dere er ikke alene om å slite på jaren, er vel ennå ikke noen som har landet fisk over 5 kg i år som jeg har hørt om. Men kommer vel en Julegris tilslutt får man håpe. God Jul!

    SvarSlett
  2. Det er godt å høre at det er flere som sliter på jaren ;) hehe Får håpe det dukker opp noen etterhvert. Men usansett, sikfiske på jaren er verdt turen for min del.
    Mvh Kjell-Arne

    SvarSlett