lørdag 24. mars 2012

Årets første tur etter stam.

Jeg hadde i dag årets første tur etter stam i Glomma. Jeg var på plass klokken 0830 og begynte fiskingen en halvtime seinere ca. Det første kastet landet litt for langt ut i strømmen, og feederen hoppet pent og rolig på bunnen da det plutselig rykket til i stanga. Kjente med en gang at det ikke var en vederbuk, siden den kjempet veldig mye og hadde noen korte utras, så trodde jeg at det kunne være en fin stam. Etter en kort fight så jeg at dette ikke var en stam, men en ørret som hadde falt for agnet mitt. Folk flest hadde kanskje blitt glad for det, men i mitt tilfelle blei jeg egentlig bare litt oppgitt. Jeg fikk den i håven og fikk lagt den opp på avkrokningsmatta og målte den til 47cm og veide den til 1130 gram.





Kjæresten min har alltid klaget på at jeg aldri har med meg fisk hjem fra mine utallige fisketurer, så nå vurderte jeg å blidgjøre henne, men jeg var litt usikker på om det var lov å ta livet av den. Etter en kort samtale med en bekjent(Takk Cato) som fisker veldig mye ørret, fikk jeg bekreftet at det ikke var noe fredningstid og dermed blir ørreten middag en eller annen dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar