tirsdag 3. januar 2012

Enda flere trege dager!

De siste dagene har jeg og Sondre hatt noen turer etter gjedde og abbor, men som vanlig er det veldig dårlig trøkk.

En dag i romjulen var vi på det lokale vannet vi satser på denne vinteren, vi gutset skikkelig med både gjedde og abborstenger, uten at det ga noen uttelling. Vi fikk i det minste et godt agnfiske.

02.01.12 Jaren
Vi skulle innlede fiskeåret 2012 med en tur til Jaren (vannet som er kjent for å være utrolig tregt) der vi skulle fiske gjedde og titte litt etter sik. Det jeg kan skrive om gjeddefiske på denne turen er egentlig ingenting. 7 timer med fiske uten ett eneste run. Men sikfiske denne dagen gikk veldig bra, ihvertfall for Sondre sin del, som endte opp med 50 stykker sik som alle var av fin agnfisk størrelse. Men jeg hadde ikke så bra trøkk under høla mine, så jeg endte opp med "bare" 12 stykker. Sondre så også en sik som var 2kilo pluss, så nå veit vi ivhertfall at de går der :)

Sikfangsten.


Nesten "blid" Sondre


03.01.12 Lokalt vann
Idag var vi en tur på det lokale vannet vi prøver å finne potensialet av. Vi var på isen ved halv ni tiden og fikk raskt anget opp tre gjeddestenger hver. Vi prøvde litt forskjellige stragegiske plasser denne dagen med forskjellige dybder. Etter det hadde gått en time, hørte vi endelig noen pipe lyder fra den ene varsleren min, og vi tuslet mot hullet. Jeg så at det sena beveget seg frem og tilbake, så da var det bare å sette tilslaget og opp av hullet kom det opp ei snipe på ca 2kilo. Det som var positivt med gjedde var at den hadde et stort bitemerke på seg og da er det ihvertfall en gjedde av grei størrelse i vannet. Men etter dette skjedde det ikke noe mer. Bare at været forandret seg til rett og slett møkkavær. Regn og sludd i 6 timer på isen er ikke å anbefalle!

Tanngard!


Det er ikke lett å få fyr på bålet!


I morgen blir det ny tur på det lokalevannet, så vi får håpe at det endelig dukker opp ei storgjedde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar